Hogy mi is a Forma-1? Egy autóverseny, ami nem csak arról szól, hogy az autók körbe-körbe mennek, hanem a taktikáról, hogy ki milyen minőségű abronccsal, mennyi ideig bírja a pályán. A Forma-1 a világ egyik leggyorsabb sportja. A Forma-1 egy életforma a rajongók számára. A rajongók a benzingőzben és a gumiszagban élnek. Ezek vagyunk mi, a Forma-1 fanok.
Kisebb koromban elő szokott fordulni, hogy reggel, amikor mesét akartam nézni és bekapcsoltam a tévét, akkor a Forma-1 ment. Reménykedve vártam végig a versenyt, hátha utána még lesznek mesék, de ha volt is mese, csak 1-2. Nem nagyon érdekelt a sport, a családban csak a keresztapám nézte. Olyan persze előfordult, hogy én is megnéztem és izgultam Schumiért (Michael Schumacher), nehogy valami baj történjen vele, de persze semmi nem történt vele és megnyerte a futamot. Miután kimondta, hogy elhagyja a sportot, kedvencet váltottam (nem mintha annyira nagy kedvencem lett volna, csak valamiért neki szurkoltam). Kimi Räikkönen mellett döntöttem. Emlékszem, amikor megnyerte a világbajnoki címét. Nemcsak a címet, de az évadzáró futamot is megnyerte. A következő évben is neki szurkoltam, reménykedtem, hogy ismét világbajnok lesz, de ahogy telt az idő, az esélyei a világbajnoki címre, egyre csökkentek. Csapattársának azonban még ott volt a lehetőség, hogy világbajnok legyen (az volt az egyetlen esélye a VB címre, azóta nem is tud labdába rúgni az élmenők ellen). Ő megtett mindent, hogy világbajnok lehessen, még Kimi is segítette, amikor az egyik futamon (nem tudom, már melyiken) maga elé engedte. Sajnos ezekkel a segítségekkel sem tudott nyerni, annak ellenére, hogy az évadzáró futamot megnyerte. Csak ugye ott vannak azok a fránya pontok. Az a pár pont különbség...
2009-ben valamiért már nagyon vártam a szezon kezdést (talán azért, hogy valamivel el tudjam tölteni a vasárnap délutánjaimat). Valamilyen oknál fogva elkezdtem keresgélni Kimi után. Találtam rajongói oldalakat, ahol elég sok mindent megtudtam róla, bár az elején még nagyon furcsa volt, hogy valaki ennyi mindent tudjon róla és ennyire oda legyen érte. Aztán elkezdődött az évad és azon kaptam magam, hogy én is ugyanilyen fanatikus lettem. Még ugyanebben az évben ismertem meg egy másik Forma-1-es pilótát is részletesebben. Ő nem volt más, mint a már 3-szoros világbajnok, Sebastian Vettel. Kezdetben még nem foglalkoztam vele különösebbképpen, hiszen ott volt Kimi. Csakhogy ebben az évben felütötte a fejét egy olyan pletyka, miszerint Kimi távozik a Ferraritól és helyére Fernando Alonso jön, aki eddig a Renault istállónál versenyzett. Csakhogy volt egy kis gond. Kiminek 2010-ig volt szerződése a Ferrarival és ha időnap előtt el kell hagynia az istállót, akkor ki kell fizetni neki még azt az évet is. Emellett a probléma mellett még ott volt az is, hogy a 2009-es Ferrari enyhén szólva is borzalmasan muzsikált, ahogy a McLaren is, pedig ők a csúcsistállók. Közben feltűnt egy régi-új csapat is, a Brawn-GP, régi nevén Honda, amit Ross Brawn vásárolt meg és fejlesztett. Olyannyira jól sikerültek az autó fejlesztései, hogy pilótái (Jenson Button és Rubens Barrichello) számtalan futamot megnyertek vele. Közben egy másik csapat is élre került, ami nem volt más, mint a Red Bull Renault. Itt került képbe Sebastian. Ez az év Jenson uralmáról szólt és arról, ahogyan Sebastian és Rubens megközelíti a pontversenyben. A szezon közepe felé azért történt egy felejthetetlen és hátborzongató esemény. Aki követi a Forma-1 eseményeit már évek óta, az szerintem pontosan tudja, hogy miről beszélek. 2009. július 25-én, a Magyar Nagydíjon az időmérő edzés második szakaszának vége felé Felipe Massa Ferrarija a gumifalba csapódott. Amikor még nem tudtam, hogy melyik Ferrari az, abban reménykedtem, hogy nem Kimié. És nem is az volt. De ekkor még nem tudtam, hogy Felipe fejét eltalálta egy 800 gramm és 1 kilogramm közötti rugó, ami Barrichello autójáról esett le. Massa súlyos sérüléseket szenvedett, helikopterrel vitték a kórházba. Aznap éjjel nem tudtam aludni, annyira aggódtam miatta. A Magyar Nagydíj után is folyamatosan figyeltem a híreket, hátha mondanak valamit az állapotáról. Massa felesége miatt is aggódtam, hiszen akkor volt terhes a kis Felipinhoval. Szerencsére minden jó, ha a vége jó, Felipe felépült és a mai napig ott versenyzik a Forma-1 mezőnyében. Abban az évben sem az lett a világbajnok, akit szerettem volna (Button), de következő évben Őt is megkedveltem. Sajnos a hírek igazak voltak Kimivel kapcsolatban. Elhagyta a Ferrarit és elment Rallyzni. Rettenetesen kiakadtam, hiszen nagyon szerettem Kimit. Szerencsére így sem vesztettem Ő szem elől, hiszen a weboldal, ahol mindig szoktam róla híreket nézni, folyamatosan tájékoztatott a karrierjéről.
2010-ben Kimi helyett Sebastiannak szurkoltam. Ebben az évben érkezett a Forma-1-be három kis csapat, akik egész végig a mezőny végén kullogtak. Persze azért nem róluk szólt az év, hanem Alonsoról, Sebastianról és csapattársáról, Mark Webberről, akivel nagyon csúnyán összebalhézott. A rajongók tudják miről beszélek. Csak a lényeget írom le. A török nagydíjon Seb meg akarta előzni Webbert, de ez rosszul sült el, mert Seb túl korán hozta vissza az autót és nekiment Webbernek (én mindig azt gondoltam erről, hogy Seb azt hitte, hogy már elment Webber mellett). Seb kiesett, Webber pedig folytatta tovább a versenyt. Innentől kezdve elmérgesedett közöttük a helyzet.
Itt a videó az esetről:
Egy másik emlékezetes momentum a viszályukból az az eset, amikor a Brit Nagydíj htvégéjén Seb eltörte a vezetőszárnyát és Webberét adták neki, webbernek pedig egy régebbi fejlesztésű szárny jutott. Ennek ellenére megnyerte a Brit Nagydíjat és a futam után ezt mondta be a csapatrádióba: "Nem is rossz a második számú versenyzőtől". Mint tudjátok a Forma-1-ben nem lehet egyesszámú és kettesszámú versenyző, ezért kavart olyan nagy botrányt ez a mondat is. Ebben az évben rengeted támadás érte Sebet és a csapatot is e miatt, rengetegen szidták őket. Emlékszem, én rettenetesen dühös voltam ezért a "támadókra".
A srácok ugyan kibékültek, de a tüske továbbra is ott maradt Webberben.
Az év végén végül Sebastian lett a világbajnok, noha év közepén fejben kicsit összeomlott, de év végére összeszedte magát és csodálatos módon VB lett.
A 2011-es év Sebé volt egyértelműen. Szinte sorra nyerte a futamokat és végig vezette a világbajnokságot. Már félévkor tudni lehetett, hogy Ő lesz a világbajnok és ez így is lett.
2012-ben megint nehezebb éve volt Sebnek, de hatalmas szerencséje miatt meglett a 3. VB-i címe is az évben.
Idén már annyira nem nézem a Forma-1-et, de tudom, hogy Seb vezeti a világbajnokságot, és végre, annyi év után sikerült megnyernie a Német Nagydíjat.
Mesélhetnék még sokat, főleg Sebastian Vettelről és Kimi Räikkönenről, de jobbnak látom, ha ezt majd máskor írom le, mert így is elég hosszúra sikerült az irományom. Végezetül a kedvenc rajongói mondatommal fejezném be a "cikkemet": "Kimi mindig és mindenek felett!"
Photos (pilóták):
Angel (:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése